CONFUSIÓN ENTRE ORGÁNICO Y NATURAL

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LOS COMERCIANTES SE ASOMBRAN POR LA CONFUSIÓN ENTRE ORGÁNICO Y NATURAL. (de un artículo por Jim Offner in The Packer - The Organic Insider [editor@thepacker-mail.com]; Ene. 30, 2012)



Los comercializadores de productos orgánicos se asombran cuando oyen los términos “natural” y “orgánico” usados indistintamente. Esto no está bien, dicen. “Uno de los mitos que frecuentemente llama mi atención – y que requiere un poco más de re-educación – es la noción de que ‘todo el mundo conoce la diferencia entre “orgánico” y “natural”, dice Simcha Weinstein, director de mercadeo de Albert’s Organic de Bridgeport, Nueva Jersey (EEUU).
Weinstein ilustra este punto citando los resultados de una encuesta hecha por el Shelton Group, una agencia publicitaria de Knoxville, Tennesee, (EEUU).
“Cuando se le pregunta a los encuestados cuál es la mejor declaración que debe buscar en un rótulo, el 31% eligió ‘100% natural’, el 25% eligió ‘todos ingredientes naturales’, y 7% eligió ‘contiene ingredientes naturales’”, dijo Weinstein. Solo un 14% eligió ‘100% orgánico’ y un 12% eligió ‘ingredientes orgánicos certificados”.
La confusión entre los dos términos está muy difundida, dijo Barbara Haumann, vocera de la Organic Trade Association, de Brattleboro, Vermont (EEUU).
Weinstein dijo que el rótulo “orgánico” tiene mucho más significado, en especial porque responde a un sistema estricto de estándares de certificación orgánica. Mientras que no hay ninguna guía de certificación para productos que llevan el rótulo de “natural”, agrega Haumann.

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MARKETERS FRET OVER CONFUSION OF NATURAL, ORGANIC (from an article by Jim Offner in The Packer - The Organic Insider [editor@thepacker-mail.com]; an. 30, 2012)

Organic produce marketers cringe when they hear the terms “natural” and “organic” being used interchangeably.
It’s just not accurate, they say.
“One of the myths that often catches my attention — and something that requires a little re-education — is the notion that ‘everyone understands the difference between organic and natural,’” said Simcha Weinstein, marketing director with Albert’s Organics in Bridgeport, N.J.
Weinstein illustrated his point by citing results of a survey by the Shelton Group, a Knoxville, Tenn.-based advertising agency.
“When asked what is the best description to read on a label, 31% of respondents chose ‘100% natural,’ 25% chose ‘all-natural ingredients’ and 7% chose ‘contains natural ingredients,’” Weinstein said. 
“Only 14% chose ‘100% organic’ and about 12% chose ‘certified-organic ingredients.’”
Confusion over the two terms is widespread, said Barbara Haumann, spokeswoman for the Brattleboro, Vt.-based Organic Trade Association.
Weinstein said there’s much more meaning behind an “organic” label, not the least of which are strict certification standards that the U.S. Department of Agriculture has established.
There are no certification guidelines for products that bear “natural” labeling, Haumann said.
http://www.thepacker.com/fruit-vegetable-enewsletter/organics-insider/Marketers-fret-over-confusion-of-natural-organic-136815068.html

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