CENSO ORGÁNICO USDA 2012



LOS AGRICULTORES ORGÁNICOS SERÍAN MÁS JÓVENES Y PRACTICARÍAN MÁS LA VENTA DIRECTA,  Google Alerts <googlealerts-noreply@goo; fecha de publ.: Oct 1, 2014)   (ENGLISH VERSION BELOW)

El Censo Agrícola del USDA informa sobre la demografía de los operadores orgánicos y las características de sus operaciones.


Image: orgánicos, venta directa, USDA
Comparados con su contrapartes convencionales los productores orgánicos certificados son más proclives a las ventas directas a los consumidores y son más partidarios de producir energía renovable en la granja (eólica y solar), según los resultados de la tabulación generada en el Censo 2012 en Agricultura Orgánica.
Es Servicio Estadístico Nacional sobre Agricultura del USDA recogíó datos que permiten echar una mirada más próxima al sector orgánico Norteamericano, incluyendo prácticas productivas, economía y demografía.
El Censo informa que las ventas orgánicas totales de las granjas aumentó 83% desde el 2007. La tabulación especial provee datos a nivel nacional y estatal acerca del número de operaciones y propiedad, gastos de producción, equipo y maquinaria; ingresos por explotación, pagos del gobierno, uso y prácticas de la tierra, características de los operadores y más.
Los productores orgánicos son más aptos en participar en mercados no tradicionales: 30% de los productos son vendidos directamente a minoristas, 16 % son productos con valor agregado, y el 13% son productos distribuidos a tavés de acuerdos comunitarios.
Los agricultores orgánicos tienden a ser novatos con un 27 % habiéndose iniciado en agricultura en los últimos 10 años, comparados con 18% de la totalidad de agricultores. Los operadores orgánicos tienden a ser más jóvenes, con un 26% por debajo de los 45 años, frente al 16% de todos los operadores.
-------------------------------------------------

ORGANIC FARMERS MORE LIKELY TO BE YOUNGER, ENGAGE IN DIRECT SALES,  Google Alerts <googlealerts-noreply@goo; Published on: Oct 1, 2014)

USDA Census of Agriculture data released on organic operator demographics, farm characteristics.

When compared to conventional counterparts, certified organic producers are more likely to sell directly to consumers, are more likely to produce on-farm renewable energy and are younger, according to the results of the 2012 USDA Census of Agriculture Organic Special Tabulation.
USDA's National Agricultural Statistics Service compiled the data, which provides a closer look at the U.S. organic farm sector including production practices, economics and demographics.
"Earlier this year, the 2012 Agriculture Census reported that total organic product sales by farms in the U.S. increased 83% since 2007," NASS Administrator Joseph Reilly said in a press statement. "This information combined with the more comprehensive data released today shows the demand for, value of and potential for continued growth in certified organic products."
USDA Census of Agriculture data released on organic operator demographics, farm characteristics. The special tabulation provides national and state level data on farms, land in farms and tenure; production expenses, equipment and machinery; farm income and government payments; land use and practices; operator characteristics; and more.
Organic farms were more likely than other farms to participate in non-traditional markets: 30% marketed products directly to retail outlets, 16% produced value-added products, and 13% distributed products through community supported agriculture arrangements.
Organic farms also were more likely than other farms to invest in on-farm renewable energy producing systems, such as solar panels and wind turbines.
Organic producers were more likely to be beginning farmers, with 27% starting farming in the last 10 years, compared to 18% of all principal farm operators. Organic operators also were younger, with 26% under 45 years old, compared to 16% of all principal operators.

Comentarios