SOLAR PLANE MAKES FIRST INTERCONTINENTAL FLIGHT


SOLAR PLANE MAKES FIRST INTERCONTINENTAL FLIGHT (from an article by David Worthington [publ.date: June 6, 2012] in SmartPlanet Daily [newsletters@smartplanet.online.com]; June 7, 2012) 

VERSIÓN EN ESPAÑOL, ABAJO



 Image: smartplanet.com



Yesterday, pilot Bertrand Piccard accomplished a landmark achievement that he hopes could lead to the reinvention of aviation technology: an intercontinental flight in a fully sol ar powered aircraft.
The plane originated in Switzerland, stopped over in Madrid due to a technical glitch, and then continued onward to Morocco. The 1,550-mile flight took 20 hours, according to a BBC Newsreport. (Watch here for video).
Meanwhile, most airlines are taking a more conventional approach to managing energy problems with existing aircrafts. Air China, Air New Zealand, British Airways, Continental Airlines, Japan Airlines, KLM, Lufthansa, United Airlines, and Virgin Atlantic are among those trialing biofuels on routes today
The solar experiment will continue unabated against the biofuel trend. Solar Impulse is planning a flight around the world, culminating in a 2014 world tour. While the proof of concept is interesting, I have to wonder whether the technology is anywhere near ready for long-haul commercial duty.
Full article: http://www.smartplanet.com/blog/intelligent-energy/solar-plane-makes-first-intercontinental-flight/16557?tag=nl.e660


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AVIÓN SOLAR HACE SU PRIMER VUELO INTERCONTINENTAL (de un artículo por David Worthington [publ.date: June 6, 2012] en SmartPlanet Daily [newsletters@smartplanet.online.com]; Junio 7, 2012)



Ayer, el piloto Bertrand Piccard consiguió un hito que espera conduzca a la reinvención de la tecnología aeronáutica: un vuelo intercontinental con un avión movido completamente por energía solar.
El avión decoló de Suiza, se detuvo en Madrid por un desperfecto técnico, y siguió hacia Moroco, África. El vuelo de 1.550 millas llevó 20 horas, según BBC Newsreport. (Clickear here para ver el video).
Mientrastanto, la mayoría de las líneas aéreas están tomando una ruta más convencional para controlar problemas energéticos en las aeronaves existentes. Air China, Air New Zealand, British Airways, Continental Airlines, Japan Airlines, KLM, Lufthansa, United Airlines, y Virgin Atlantic se encuentran entre las que prueban los biocombustibles en rutas aéreas existentes.
El experimento solar continuará sin pausa sus intentos para competir con la tendencia hacia el uso de biocombustibles en aviación. Se está planeando una vuelo alrededor del mundo con la aeronave “Solar Impulse”, que culminaría en el 2014. Si bien la comprobación del concepto es interesante, nos preguntamos si la tecnología está pronta para el servicio comercial de larga distancia.




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