PRICE INCREASES DO NOT STOP ORGANICS

GERMANY: PRICE INCREASES DO NOT STOP THE ORGANIC MARKET (Versión en Español, debajo)



The Germans are known as the most sensitive regarding the organic world, but, this notwithstanding, the increases in the price of those products not only did not hinder their sales, but, on the contrary, stimulated them. The news come from data published from a survey by the Nielsen society from Frankfurt, pointing out that sales of organic products reached Euros 656 million, that is, a 3.3% increase respect of the year before. 
Just to cite an example, the 6% increase in the price of organic milk (Euro 12 cents) and cheese did not hinder sales, rather it increased them. Baby foods and organic products were those with the largest increase in sales.
And the most interesting thing is that all this was for the benefit of the small shops and local markets, while sales of large supermarket chains and discount retaliers actually showed a decrease respect of the preceding year.
[Fuente: AGRAPRESS  e  dpa –AFX, settimanale]

Published in: ([Bioagricultura Notizie] Anno IX Num. 65 - 01 June 2012; [ban@aiab.it])


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ALEMANIA: EL AUMENTO DE LOS PRECIOS NO FRENA EL MERCADO DE LOS ORGÁNICOS. 
Los Alemanes son conocidos como los más sensibles al mundo orgánico, y, sin embargo, el aumento de los precios de sus productos no solo los amedrentó, sino que produjeron un aumento en su consumo.  La noticia surge de datos publicados de una investigación por la sociedad Nielsen de Frankfurt, que indica la venta de productos orgánicos por un valor de 656 millones de euros, o sea un aumento del 3,3% respecto del año precedente. 
Para citar un ejemplo, el aumento del 6% - es decir, de 12 centavos de euro – de la leche y el queso no frenaron las ventas, sino que, más bien, impulsaron los productos de la agricultura orgánica. Los productos alimentarios y orgánicos para infantes fueron los que gozaron del mayor éxito en las ventas.
Y el dato todavía más estimulante es que todo esto se proujo en beneficio de los pequeños comerciantes y supermercados, mientras que las grandes cadenas de supermercados y puntos de venta de descuento verificaron una baja de ventas más sensibles respecto del año precedente.
[Fuente: AGRAPRESS  e  dpa –AFX, settimanale]

Publicado en: [Bioagricultura Notizie] Anno IX Num. 65 - 01 Junio 2012; [ban@aiab.it]

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