HIS HIGNESS, THE PET!


NATURAL AND ORGANIC PET FOOD POISED FOR GROWTH (from an article by Caren Baginski Natural Foods Merchandiser, in NewHope360 On Our Radar [onourradar@newsletter.newhope360.com]; June 5, 2012)

Image: vippets.com.au; wikipedia. org
The same concepts driving the natural and organic human food market—grain free, locally made, vegetarian—are showing up in pet food. No surprise here: As owners increasingly humanize their pets and connect the way they feed themselves with the way they feed their companions, the natural and organic pet food category is poised for growth.Market research firm Mintel expects sales in this category to continue mounting at a steady pace, reaching $20.8 billion by 2016, a 15 percent increase over 2011’s estimated $18.1 billion market. While cat food sales grew modestly to $6.8 billion in 2011, the dog food market—the category’s largest segment—jumped 20 percent from 2006 to 2011, to $10.6 billion..Just like what’s happening in the human food market, natural and organic pet food brands are facing competition from big conventional companies capitalizing on the natural demand.
Publ.date: May 24, 2012

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ALIMENTOS PARA MASCOTAS NATURALES Y ORGÁNICOS LISTOS PARA CRECER  (de un artículo por Caren Baginski Natural Foods Merchandiser, en NewHope360 On Our Radar [onourradar@newsletter.newhope360.com]; Junio 5, 2012

Los mismos conceptos que impulsan al mercado de los alimentos humanos naturales y orgánicos – sin cereales, hechos localmente, vegetarianos – se están viendo en los alimentos para mascotas. Y no soprende: a medida que los dueños humanizan a sus mascotas y conectan la forma en que ellos mismos comen con la forma en que lasalimentan a ellas, la categoría de alimentos para mascotas naturales y orgánicos está preparada para crecer. La firma de investigaciones de mercado Mintel prevé que las ventas en estas categorías continarán creciendo con paso uniforme, alcanzando los US$ 20.800 millones en el 2016, es decir, un aumento del 15% sobre el mercado estimado para 2011 de US$ 18.100 millones. Mientras que los alimentos para gatos crecieron modestamente a US$ 6.800 millones en el 2011, el mercado de alimentos caninos – el mayor segmento del mercado – creció un 20% entre el 2006 y el 2011, alcanzando US$ 10.600 millones. Lo mismo que está sucediendo en el mercado de alimentos para humanos, las marcas de alimentos naturales y orgánicos para mascotas enfrentan la competencia de grandes firmas convencionales que capitalizan la demanda natural de estos productos.

Artículo completo (en Inglés): http://newhope360.com/pets/natural-and-organic-pet-food-poised-growth?cid=nl_360_daily

Fecha de Publ.: May 24, 2012

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