SPAIN: DIRECT SALES OF FOOD TO CONSUMERS

SPAIN: 500 FARMERS LAUNCH A PLATFORM FOR DIRECT CONTACT WITH CONSUMERS (Versión en Español, debajo)
Image: clubdarwin.net (Wikipedia.org)

More than 500 local food producers set up a direct sales network under the name Initiative ARCo (Agriculture of Shared Responsibility), a Project promoted by the Coordinadora de Agricultores y Ganaderos (COAG) to offer stable relationships between farmers and consumers.
The network has a platform 'www.arcocoag.org' as ‘on-line show window’ for their foods, most of them of artisanal manufacturing  like cheeses, olive oil, wines and vegetables.
‘Through this space – that does not operate as an on-line shop – interested consumers can get in contact with producers of specific areas of the country’, sources of the agricultural organization reported to Europa Press.
Among the agricultors that participate in the direct sales network there are young people that decided to return to the land as a consequence of the crisis.
ECOticias.com – ep
Full article (in Spanish): http://www.ecoticias.com/alimentos/66385/ciudad-21-21-agenda-21-educacion-sostenible-rse-rsc-ecodes-medio-ambiente-medioambiental-ambiental

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ESPAÑA: 500 AGRICULTORES LANZAN UNA PLATAFORMA DE VENTA DIRECTA AL CONSUMIDOR
 Más de 500 productores locales de alimentos han constituido una red de venta directa al consumidor bajo el nombre de Iniciativa ARCo (Agricultura de Responsabilidad Compartida), un proyecto impulsado por la Coordinadora de Agricultores y Ganaderos (COAG) para favorecer "relaciones estables" entre agricultores y consumidores.
La red cuenta con la plataforma 'www.arcocoag.org' como "escaparate 'online' de promoción" de sus alimentos, la mayoría de elaboración artesanal o ecológica, entre los que figuran quesos, aceite de oliva, vinos y hortalizas.
A través de este espacio, que no opera como tienda 'online', los consumidores interesados se pueden poner en contacto con productores de una determinada zona del país, según informaron a Europa Press en fuentes de la organización agraria.
Entre los agricultores que participan en la red de venta directa destacan jóvenes, que han decidido 'volver al campo' como consecuencia de la crisis.
ECOticias.com – ep

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